úterý 9. června 2015

Asie - cast 3 - Singapur

2:18 mistniho casu, jetlag me porad neopustil. Pote, co jsem se v podvecer vratil z mesta, abych si trochu odpocinul a nabral silu na dalsi akci, stal se z odpocinku regulerni sestihodinove upadnuti do komatu. Bylo to super a citim se fajn, problem je jen v tom, ze mit rano v 00:32 je prece jen trochu brzy :) No jo, alespon je prilezitost naplanovat zitrek (a koneckoncu i popsat dojmy z dneska).

Digitalni nomadeni v praxi a prochazka
Po dopsani predchoziho prispevku na blog (kolem 7:00) balim sve saky paky a vydavam se najit neco k snedku. Trva mi to cele 2 minuty a uz do sebe cpu ryzi se zeleninou. Pote se vydavam zpet na hostel, kde vyuzivam stabilniho a celkem rychleho (20Mbps) pripojeni, zapinam notas a poustim se do prace. Pro zacatek nic zasadniho, jen vyreseni restu v emailech (prace, IAESTE, soukrome). I tak to zabira zbytek dopoledne, takze kdyz kolem poledne vyrazim na prochazku, uz jsem cely nedockavy na vsechny dojmy kolem.

Jak jsem uz psal vcera, nemam moc rad cestovani stylem - nastudovat co nejvic informaci o dane lokalite, prijit na misto, udelat "cvak", rict si, ze to vazne vypada stejne, jako v Lonely Planet a jit dal. 
Misto toho tedy radeji volim vicemene smer a vyrazim, dnes "smer more". Zasadne bez hudby. Pozoruji, posloucham a nechavam se unaset mistem. Uz se mi to mnohokrat osvedcilo a dnesek nebyl vyjimkou. Jen diky nahode jsem objevil paradni kavarnu, kde jsem krome skveleho americana dostal i balicek filtru do Aeropressu, ktere jsem zapomnel v Praze.
Pohled na obchodni centrum.

Prochazim se po pobrezi a najednou vidim nejake pohyby na vodni hladine. Asi 20 vodnich vyder. I kdyz ty podle Wiki ziji mnohem severneji, tak nevim, co presne to vlastne je. Kazdopadne kousek od pobrezi se najednou 3 tyhle potvory vztycuji a ja zjistuji, ze se prave stavam svedkem jejich obeda. Kazda v packach rybu a uz se cpaly. 

Fotka bude, az zapnu pocitac, fotil jsem fotakem.

Jdu dal po pobrezi a najednou se ocitam na divne prazdnem miste, kteremu ale jako kdyby neco chybelo... Po chvili si uvedomuji, ze se prave prochazim po okruhu Formule 1!
Prestoze F1 nesleduji, jmena Hamilton a Vettel jsem preci jen uz nekdy slysel.

Dal pokracuji kolem botanicke zahrady k Marina Bay. Asi netreba dalsiho komentare.
Botanicka zahrada
Zajimal by me statickej vypocet te konzolky za mnou!
Neuveritelny vyhled shora.
Obchodni ctvrt a v pozadi druhy nejvetsi pristav na svete...
...do ktereho se ceka docela fronta.
Pekna kombinace stareho a noveho.

Odtud se vydavam dat veceri a pokracuji parkem zpet na hostel. Po ceste se jeste zastavuji v Narodnim muzeu, kde akorat probiha vystava o zivote Lee Kuan Yewa, prakticky zakladatele moderniho Singapuru, ktery letos ve vice nez 90 letech zemrel. Moc zajimava osoba/pribeh.
Na jednu stranu nelze uprit, ze se z prakticky z niceho povedlo vybudovat jedno z nejdulezitejsich mest na svete. Na stranu druhou vladne v Singapuru prakticky diktatura (neprehanim, resil jsem to s nekolika Singapurci, ktere jsem v Praze potkal) a jeho strana vladne nepretrzite kolem 50 let.

Co si o tom myslite, je lepsi vlada "zatim" osviceneho diktatora, nebo standardni demokracie i se vsemi nesvary, jak ji zname u nas? Budu rad za komentare ;)

Dalsi dojmy ze Singapuru
I dnes se mi moc libilo, ze i pres naprosty nabozensky a narodnostni mix se na sebe lide porad smeji. To je pocit k nezaplaceni a oproti chladne Ceske republice jento prijemna zmena. I kdyz je pravda, ze i my, vecne nespokojeni Cesi se posledni dobou tak zaciname smat. A nebo je to jen muj pocit z bubliny plne krasnych, chytrych, uzasnych lidi, kteri jsou kolem me? Tezko rict. Kazdopadne je to fajn.

Na druhou stranu tady mam tezko vysvetlitelny pocit, ze mimo jine i diky posedlosti dodrzovani zakonu a jakesi "sterilite" celeho prostredi, by mi to misto zacalo po chvili dost lezt na nervy. Tezko se to vysvetluje, ale nejak to tak vnimam.

Jidlo opet skvele. Prijde mi to vazne trochu ujete si to fotit, ale asi mi nezbyde nic jineho, protoze to vazne stoji za to. Kazdopadne moje rada zni - jedte do Asie uz jen kvuli jidlu! (A to tvrdim po 2 dnech v asi nejvropstejsim Asijskem meste vubec a pravou Asii jsem zatim poradne nevidel.)

Kombinace vedra, vlhka a intenzivniho chozeni pesky odhalila (krome filtru na kavu) dalsi vazny nedostatek vybavy - zapomenuta masticka na opruzeniny. Au! Zitra musim nekde sehnat, jinak umru :-D

Vcera zminovane vymahani dodrzovani predpisu je tu dovedeno vskutku ad absurdum. Ale pozitivne kvituji, ze si Singapurci u i sami ze sebe delat legraci a muzete si tu koupit takovehle vtipne tricko!
Singapore is a FINE city

Jejich narodni symbol, "zvire", Merlion je fakt divnej! Pokud neznate, je to presne tak, jak ctete, v prekladu Vílolev. I kdyz vic se mi libi jen Vílev, tak nejak pekne to na sebe navazuje. Tak to, ktery preklad se libi vic vam? A co na to ma ctena kamaradka prekladatelka Katka? A Jan Tleskac?
Aby nevypadal divne, s takovym nazvem!
Zapomnel jsem udelat vlastni fotku, tahle je z netu.
http://www.9to5travel.com/destinations/singapores-merlion-which-is-the-original/

Zatim jedina nevyhoda jinak skveleho cestovani nalehko je, ze vsechny ty krasny knizky kolem me, tu musim nechat! Dnesni navstevu Narodniho muzea jsem kvuli tomu skoro oplakal... :-))

...
Tak a zitra do Botanicke zahrady a pak hura do Malajsie!
Drzte mi palce.

2 komentáře:

  1. Kubo líbí se mi to - styl, délka příspěvků, přiměřená stručnost. Jak je např. Singapur cenově? Jídlo za 70Kč, dvě noci za 27USD zní ok. Co je výrazně dražší/levnější? Máš v plánu psát každý den (jestli jo a vydržíš to a nebude to nudný, tak klobouk dolu)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na srovnání cen doporučuji web Numbeo, co mám zkušenost, funguje poměrně přesně.
      Tady pro ilustraci uvádím odkaz na srovnání ČR a Singapuru.
      http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_countries_result.jsp?country1=Czech+Republic&country2=Singapore

      Jinak díky za pochvalu, budu se snažt psát co nejvíc. Jsem rád, že se zatím psaní líbí ;)

      Vymazat